AZ IDŐ KALODÁJA
Hasonló játékokkal már mindenki találkozhatott a TV-ből jól ismert egy perces játékok alkalmával, azonban most minden résztvevő csapatokat alkotva a saját bőrén tapasztalhatja meg a kihívások nehézségét.
Időtartama: kb. 1-2 óra
Javasolt létszám: 2-60 főig
Hasonló játékokkal már mindenki találkozhatott a TV-ből jól ismert egy perces játékok alkalmával, azonban most minden résztvevő csapatokat alkotva a saját bőrén tapasztalhatja meg a kihívások nehézségét az idő szorításában, az általunk megrendezésre kerülő „Az idő kalodája” című ügyességi csapatvetélkedő alkalmával!
A feladatokat a résztvevők kis létszámú csapatokra osztva, szigorú szabályzat alkalmazásával oldhatják meg. Programunkon nem a lexikális tudásra, sokkal inkább az ügyességre, a logikára, a leleményességre van szükség, miközben egy feladat teljesítésére csupán egyetlen perc áll rendelkezésre.
Ezáltal egy egyedülállóan izgalmas játékkal lepünk meg mindenkit. Az ügyességi vetélkedő programunk lényege, hogy a legegyszerűbb hozzávalókból összeállítottunk egy ügyességi feladatsort, amely feladatok elvégzésére a versenyzőknek egy-egy perc áll a rendelkezésükre. A játékban csak olyan eszközöket használunk, amelyek általában minden háztartásban fellelhetőek. Így bárki, aki késztetést érez a felkészülésre, könnyen megteheti a saját lehetőségének keretein belül.
Programunkban érintet készségek:
- versengés
- együttműködés
- csoportos kommunikáció
- ügyesség
- gyorsaság
- humorérzék
Program formája:
Programvezetőnk rövid bevezetőt tart a program céljáról, a szabályokról, valamint a fair play fontosságáról, majd megalakítja a versenyben játszó csapatokat. Egy csapaton belül közösen döntik el a játékosok, hogy milyen feladatban melyik csapattárs milyen részt vállal. Így mindenki próbára teheti képességeit, illetve, módjában áll minden egyes szereplőnek, hogy a számára és képességeihez legközelebbi próbatételben bizonyíthassa tudását. A programvezető jelzésére az adott kihívás szereplői egyszerre kezdik el a feladatot, melynek elvégzésére maximálisan 1 perc áll rendelkezésükre.
Eredmény meghatározói:
- Idő: 1 perc alatt sikeres volt-e a küldetés
- Szabályos volt-e a feladat végrehajtása
Néhány feladatpélda
Anyatorony: anyacsavarokból kell tornyot építeni evőpálcika segítségével a kezünkben lévő vágódeszkára.
Kakaduvadászat: ebben a feladatban egy felfújt lufit kell átfújni egy karikán keresztül.
Csavarcsenés: Egy csipesszel kell átrakni egy cukorkát egy teniszütő húrjai közt.
Édességet a számba! : A játékos szájába kell társainak segítségével cukorkákat juttatni, egy zsineg és egy ceruza segítségével
Pohártorony: A műanyag poharakból meghatározott magasságú tornyot kell építeni
Feladatarzenálunk közel 100 darabos. A fenti példákat csak bemutató jelleggel soroltuk fel. A feladatok fajtáit mindig az adott helyszínen műsorvezetőnk határozza meg, illetve válogatja ki a játék során!
A program során mindenkinek módjában áll a párhuzamosan játszó csoportok technikáit és szempontjait megismerni, így sok új közös ismeretre tehetnek szert a kollégák egymás között.
PROGRAM IDŐTARTAMA: 1-2 óra
Javasolt résztvevői létszám: 2-60 főig