LEGO TRIBOT,az automatizáció
A csapatépítő tréningek lehetnek egyszerűek vagy összetettek. Számtalan eszköz felhasználásával kivitelezhetőek. Az egyik tökéletes eszköz erre a LEGO.
Időtartama: kb. 2-4 óra
Javasolt létszám: 2-60 főig
A csapatépítő tréningek lehetnek egyszerűek vagy összetettek. Számtalan eszköz felhasználásával kivitelezhetőek. Az egyik tökéletes eszköz erre a LEGO.
A kreativitás kulcsfontosságú összetevője az innovációnak. A LEGO egy olyan kreatív játék, amely segítségével felidézzük a játékos tanulás határtalan érzését és nem utolsó sorban, nagyszerűen támogatja a munkahelyi csapat fejlesztését.
A LEGO Tribot, automatizáció egy meglepően hatékony csapatépítő játék, amely a résztvevők problémamegoldó és kommunikációs képességeit teszteli és fejleszti. A program során nem az a lényeg, hogy egy szép mutatós híd épüljön, hanem sokkal inkább a munkatársak közötti kapcsolatokra, kommunikációra összpontosít, hogy felismerjék a kihívásokat és valódi eredményt érjenek el.
Az a csapat, amelyik együtt játszik az együtt is marad! Mi lenne jobb gyakorlati tapasztalaton alapuló tanulási eszközök, mint a LEGO?
Az elnyűhetetlen színes műanyag kockák minden játékboltban megtalálhatóak az egész világon. Több éves tapasztalatunk alapján, a LEGO építőelemek csapatépítő tevékenységeken való alkalmazásával kapcsolatban kijelenthetjük, hogy kivétel nélkül csak pozitív tapasztalatokról számolhatunk be. A résztvevők minden esetben nagy lelkesedéssel vetették bele magukat a különféle darabok által közvetített kihívásokba. Sokakat közülük azonnal visszarepített a gyerekkoruk játékos világába, ahol a kísérletezésé és a koncentrációé volt a döntő szerep.
Programozzon munkatársaival LEGO TRibot-ot, építsen hozzá küldetéspályát, hogy a csapata együttműködése és az információ kezelése javuljon, megfelelően működjön.
Program formája
A résztvevők feladata, hogy programozó és pálya-építő csoportokat alkotva csapatonként, egymástól elkülönítve megalkossanak egy-egy, a szigorú kritériumoknak megfelelő küldetést. Az építés során a csapatok valódi kihívásokkal találják szemben magukat, és ami a legfontosabb, rájönnek arra, hogy csak közösen juthatnak el megfelelő a célig.
A csapatok közötti kommunikáció csak meghatározott létszámú résztvevővel, meghatározott helyen és időben lehetséges. A program végén az elkészített pályaelemeket a csapatok összeillesztik. Ezután megkezdődhet a Robot küldetése. Itt kiderül, hogy a megépített pálya, a megfelelően programozott Robot kibírja-e a küldetést, illetve sikeresen visszaérkezik a kimentésre szorult tárggyal
A LEGO Tribot című programunk segítségével, a résztvevők javítják a problémamegoldó képességüket, megtanulják a hatékony kommunikáció, a stratégiai tervezést és az sikeres együttműködés alkalmazását, amelyek együttes segítségével egy erős csapattá kovácsolódnak.
A program végén minden csapat, minden résztvevő nyertesként éli meg a feladatot.
Ez a programunk az egy csapat egy cél elvet hangsúlyozza!
Mi az a Tribot? Otthoni felhasználásra találták ki, így az építőköveknek csak a paraméterei változtathatóak: pl. mennyi ideig forgassa a motort, hányszor hajtsa végig a programozott ciklust/
Így a szintaktikai hibáktól nem kell tartani, azok keresése nem emészti fel az időt. A programok a paraméterek egyszerű változtatásával, paraméterek cseréjével, törlésével, beillesztésével történik.
- Mi is az építőelem a robot programozásában?
Pl: 1. építőelem: a robot előremegy 2 sec-et, 2.építőelem: elfordul balra 90 fokot, stb.Valamint adhatunk tulajdonságot, az “érintő szenzorhoz”. Pl. neki megy valaminek, akkor elforog.
1. Küldetés javaslatunk:
egy tárgy, illetve eszköz “kimentése” az adott pályáról
A demonstrációs feladatok közül a legegyszerűbben megépíthető robot a TRIBOT egy kerekeken, vagy lánctalpakon guruló jármű, mely az összes szenzor és motor használatát mutatja be. Az építés során első lépésként az alapjármű készül el, melyben két motor segítségével már önálló mozgást lehet végezni. A következő rész a nyomásérzékelő beépítése, amivel az akadálynak való frontális ütközést lehet észlelni. Ezután jelennek meg a robot elején a fogókarok, melyek a harmadik motor felhasználásával már a készletben lévő labdák szállítására is alkalmasak. A következő két lépésben kerül a robot tetejére a hangérzékelő, aljára a fényérzékelő. Utóbbival a padló színének változása követhető. Végezetül a robot elején megjelenő ultrahangos érzékelő a tárgyakhoz való közeledést már az ütközés előtt is jelezheti a robotnak.
A TriBot utolsó fázisa: a robot a pályán elindul, ha az ultrahangos érzékelővel valamilyen akadályt érzékel maga előtt, jelen esetben az odahelyezett labdát. Ezután megáll, amint az akadályhoz ér a nyomásérzékelő szerint. Valamilyen zajra, tapsra megfogja a labdát, megfordul, visszamegy a kiindulási pontra, amit a fényérzékelő vesz észre, a tesztpálya fekete kiépített csíkjához érkezve. Ott a robot elengedi a labdát.
2. Küldetés javaslatunk: Ragyogjunk!
Robot eljuttatása az UV villanykapcsolóhoz, amit önállóan felkapcsol, és megláthatjuk a cég elrejtett üzenetét
Több csapat dolgozik egy célért, de elkülönítve, illetve külön – külön feladatköröket látnak el. A feladatok egymás részei, amely a csapat megfelelő hatékonyságánál tud csak eredményt felmutatni. Munkamenet üzenete a pálya építésével a standardizáció, a robot építésével pedig az automatizáció.
Csapatok feladatküldetései:
- robot programozása, útvonal tervezése
- lámpakapcsolóhoz felvezető út és híd megépítése
- robot részeinek megépítése
Programunkban érintett készségek: együttműködés, csoportos kommunikáció, csapatban való együttműködés, kreativitás, ügyesség
PROGRAM IDŐTARTAMA: 2-4 óra
Javasolt résztvevői létszám: 2-80 főig