KÉPREGÉNYHŐSÖK
Képregényhősök egy kreatív élménnyel fűszerezett program, mely kommunikációra és alkotásra ösztönzi az egész csapatot.Bár mindenki kisebb csoportokra osztva kezdi a munkát, a kihívás végén az egész csoport egy nagy egységet alkot.
Időtartama: kb. 2 óra
Javasolt létszám: 2-100 főig
A képregényhősök egy kreatív, élménnyel fűszerezett program, mely kommunikációra és alkotásra ösztönzi az egész csapatot. Bár mindenki kisebb csoportokra osztva kezdi a munkát, a kihívás végén az egész csoport egy nagy egységet alkot. A csapatok feladata egy tréfás céges képregény elkészítése, majd a kész mestermű elemeinek az összeillesztésével a történet illetve a képregény bemutatása.
A program
Minden csapat kap egy kosárnyi eszközt, és egy festővásznat, valamint több szereplőről és hősről képeket, mintákat, sablonokat.
A csapatok feladata, egy nagy közös céges képregény elkészítése, a megadott kritériumoknak megfelelően. A csapatoknak először közösen meg kell határozniuk, és el kell fogadniuk a történetet, majd a cselekmény vonalát fel kell osztaniuk egymás között.
Így, az egyik csapat a képregény elejét szerkeszti, a másik a közepét, illetve valamelyik a végét, de a csapatok száma határozza meg hogy a regény hány szakaszból, illetve oldalból áll. Így a csoportok a rájuk eső történeti részt úgy alakítják, ahogyan szeretnék. A lényeg, hogy történet cselekményvonalába be lehessen illeszteni az elkészített oldalt.
A csoportok külön munkaterületen dolgoznak, de lehetőségük van arra, hogy egy-egy képviselő útján – saját helyiségükön kívül - kommunikáljanak egymással. Erre háromszor van alkalmuk öt –öt percben. A csoportok összesen 90 percig dolgoznak. A munkaidő letelte után az alkotásaikat sorrendben összeillesztve kell bemutatniuk a történetet.
Képregény bemutatása
Minden csapat a képregény időrendi sorrendjében kiáll a „dobogóra” és elmeséli, bemutatja a képregény rájuk eső szakaszát. Itt fontos, hogy mindegyik szereplőt más-más csapattárs szinkronizáljon. A képregény-szakasz bemutatása után következik a következő csapat, aki a történet folytatásával bemutatja a saját munkáját. Eszközök, csapatok feladata
Minden csoport munkalapján azonos kritériumokat határozunk meg. A történet szereplőit, a cselekmény indító gondolatát és az adott csapat időbesorolását a történetben, illetve a megrendelő cég által meghatározott, előre megbeszélt szlogent, illetve kritériumokat.
A csapatok a saját képregény műhelyükben minden eszközt megtalálnak: biztosítjuk a válogatott szuperhős képeket és sablonokat, ollókat, ragasztót, beszédbuborékokat illetve cselekvést jelző ábrákat (BUMM, placcs, brr, stb.)., tollakat, filceket, táblavásznat, amire a kivágott képeket fel lehet ragasztani.
A csapat feladata ezután a megfelelő képek, szavak, szövegek megszerkesztése, összeillesztése, táblára helyezése, hogy elkészítsék és elmondják a történet rájuk eső részét.
Bár mindenki kisebb csoportokra osztva kezdi a munkát, a kihívás végén az egész csoport egy nagy egységet alkot.
Program menete
Programvezetőnk ismerteti a program célját, a képregény kritériumait, majd ezután megalkotja a csoportokat. A csoportok 5 percre elvonulnak a saját műhelyükbe, ahol megismerkednek az eszközeikkel, illetve kiválasztják a küldöttüket. A csoportok küldöttei külön helyiségben egyeztetnek az időrendiség meghatározásával a képregény kapcsolódási pontjain. Az egyeztetésekre a program során három alkalommal lesz lehetőségük. Ezen kívül a csapatok külön dolgoznak. Ezután következik a nagy céges képregény bemutatása…
Végül az egész csoportnak meg kell győződnie arról, hogy a megrajzolt, kész elemek megfelelően illeszkednek egymáshoz, és hogy azok együtt egy lenyűgöző céges képregényt alkotnak.
Az előadásnál arra kell törekedni, hogy az elkészített képregény történetek minél vidámabbak, beszédesebbek legyenek.
Programunkban érintet készségek:
- együttműködés
- csoportos kommunikáció
- humor
- kreativitás
- stratégia
A program végén mindenkinek módjában áll a párhuzamosan játszó csoportok céljait és szempontjait megismerni, így sok új közös ismeretre tehetnek szert a kollégák egymás között.
A program célja:
- Javítani a nagy csoport döntéshozatalát
- Rávilágítani a munkahelyi kreativitás fontosságára
- A csapatmegbeszélések és tárgyalások elősegítése
- A vállalati problémák megoldása vidám környezetben
A program időtartama kb: 2 óra
Javasolt résztvevői létszám: 15-100 főig